KÖPVILLKOR
Har du några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss på info@jdots.se så hjälper vi dig gärna.
Priser
Samtliga priser hos JDOTS är angivna i Svenska Kronor (SEK) inklusive moms och är alltid aktuella. Vid eventuella prisändringar i butiken gäller det pris som är aktuellt vid kundens beställning. Vi har ingen minsta beställningssumma, alla beställningar är välkomna.
Sortiment
En del produkter är unika och finns bara i ett exemplar, medan andra görs i något större kvantiteter. Vi arbetar kontinuerligt med att leta intressanta produkter till vårt sortiment.
Orderbekräftelse
Vid beställning får du en orderbekräftelse skickad till den e-postadress som angivits.
Ordernumret på detta ordererkännande skall alltid anges vid kontakt med oss angående din order.
Frakt
Hämta dina varor själv: frakt 0 kr
Om du väljer att hämta dina varor själv på vårt kontor på Russinvägen 47 i Farsta tillkommer ingen fraktavgift. Skicka ett mejl till info@jdots.se eller ring 070-642 80 15 för att bestämma dag och tid för att hämta dina varor.
Sverige: frakt 59 kr
Belgien, Danmark, Finland (ej Åland), Luxemburg, Nederländerna, Tyskland, Österrike: frakt 89 kr
Leverans
Din beställning skickas med DHL.
DHL väljer automatiskt ut det service Point som ligger närmast din adress. Du hämtar ut försändelsen på en tid som passar dig efter att du blivit aviserad via sms. Tänk på att du alltid behöver visa giltig id-handling för att kunna hämta ut ditt paket.
Mindre paket, som har en vikt på under 500g, skickas med Postnord.
Leveranstid
Unika produkter och lagervaror levereras normalt inom 2 – 6 arbetsdagar. Varor som produceras efter order levereras inom 10 – 14 arbetsdagar. Blir en vara restnoterad får du den automatiskt så fort den finns i lager igen. Självklart har du rätt att häva ditt köp vid eventuella leveransförseningar.
Direktbetalning med Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Med Payson betalar du enkelt och tryggt. Välj att slutföra köpet direkt med VISA, MasterCard, Swish och internetbank eller betala i efterhand på faktura eller delbetalning. Läs mer här: www.payson.se
Transportskada
Har något gått sönder under leveransen mejla oss bild på produkten till: info@jdots.se
Ångerrätt & Returer
Distansavtalslagen ger dig full rätt att ångra köp inom 14 dagar. Ångerrätten gäller under förutsättning att du inte har använt eller skadat varorna. Förpackningen måste vara hel, helst obruten. Ångerfristen börjar att löpa den dagen du tar emot varorna. Du som kund står för returfrakten vid ångrat köp och byte. Du ansvarar för att försändelsen kommer tillbaka till oss i oskadat skick. Var därför noga med att varorna emballeras på bästa sätt. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.
Om du ångrar ditt köp ber vi dig att kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar efter du har tagit emot varan. För att vi skall kunna hjälpa dig snabbt och smidigt behöver vi ordernummer, ditt namn och produktens namn.
När vi mottagit varan gör vi en kontroll av att den är ok. Om du väljer att få pengarna tillbaka sätter vi in beloppet på, av dig valt konto, efter det att vi kontrollerat varan. Om du väljer att få en ny produkt skickar vi den omgående.
Avbeställning / Ändring
Önskar du att avbeställa eller att ändra din beställning, måste det ske omgående! Kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig med detta.
Garanti / Reklamation
Naturligtvis lämnar vi garanti på alla de produkter du köper hos oss. I normalfallet är garantin ett år.
Garantin omfattar fabrikations- och tillverkningsfel. Om varan går sönder på grund av att anvisningar inte följts, samt allmänt slitage eller ovarsam behandling, räknas det inte som fabrikationsfel.
Köparen ska reklamera en felaktig vara inom skälig tid efter att felet uppmärksammats. Enligt Konsumentköplagen är det vid reklamation efter garantitidens slut upp till konsumenten att bevisa att felet fanns redan från början.
Följesedeln gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl, då detta krävs vid utnyttjande av garanti och reklamationsrätt.
Ej utlöst order
För ej uthämtade paket debiteras du 150 kr för returfrakt.
Tvist
Vid tvister använder vi oss av Allmänna Reklamationsnämnden och EU’s riktlinjer för tvistlösning online.
Information
För att handla hos JDOTS krävs att du har fyllt 18 år.
Vi försöker att förmedla en så rättvis bild som möjligt av våra produkter. Men vi reserverar oss för tryckfel, fel i information eller specifikation på samtliga produkter i vårt sortiment
Personuppgifter
När du gör en beställning hos oss uppger du personuppgifter som namn, adress, telefonnummer och mailadress.
Alla uppgifter behandlas konfidentiellt, och vi lämnar aldrig ut några personuppgifter till tredje part. Du kommer med andra ord inte att få reklam från andra företag.
Miljö
Bli inte förvånad om dina varor kommer i en begagnad kartong och med begagnat packmaterial. Vi återanvänder alla våra kartonger för miljöns skull.